Prodejní web

Samotný web vám úspěch v online podnikábí nezaručí. Vy potřebujete prodejní web. Jak název napovídá, cílem prodejního webu je prodávat vaše produkty či služby. Návštěvníkovi webu musí být jasné, co nabízíte a také musí mít možnost si to hned pořídit.

Následující povinnost má každý podnikatel, který prostřednictvím webových stránek prezentuje a nabízí své produkty či služby. Dle občanského zákoníku musí webové stránky obsahovat stejné údaje, jako obchodní listiny, faktury nebo obchodní smlouvy.

Povinné informace pro živnostníky:

  • Jméno živnostníka
  • Sídlo podnikání
  • Identifikační číslo
  • Daňové evidenční číslo u plátce DPH
  • Informace o zapsání v Živnostenském rejstříku

Není přesně řečeno, kam tyto údaje uvádět. Je jen vyžadováno, aby je uživatelé mohli snadno najít (zápatí webu, O nás, Kontakty).

Zájemce o váš produkt či službu díky vašim sociálním sítím a webu musí projít online cestou zákazníka (funnel). Jde tady o to, abyste svým obsahem oslovili nějaké publikum. V rámci vašeho publika budou lidí, kteří mají skutečně zájem o to, co děláte, a tak vám na sebe dají kontakt (zpravidla výměnou za nějaký dárek). A mezi těmito lidmi budou vaší potenciální klienti. Mají vás rádi, líbí se jim, co děláte, a navíc to i potřebují. A mezi jednorázovými kupujícími budou lidé, pro které jste tak úžasní, že si od vás chtějí kupovat víc a častěji.

  • Vytváření hodnotného obsahu pro vaše publikum
  • Sběr kontaktů
  • Automatické odesílání e-mailů
  • Představení produktu a možnost okamžitě zakoupit
  • Snadné a rychlé doručení produktu/služby
  • Péče po prodeji

Aby cesta zákazníka proběhla co nejsnadněji, budete potřebovat různé nástroje, které celý proces zautomatizují.

  • E-mail marketing – Mailchimp, SmartEmailing, Ecomail
  • Prodejní formuláře – Fapi, SimpleShop
  • Rezervační formuláře – Reservio, Reenio
  • E-shopové řešení – Shoptet, Shopify
  • Fakturace – Fakturoid, Vyfakturuj
  • Platební brány – Stripe, PayPal, ComGate, GoPay

Pokud na svých webových stránkách nějak nakládáte s daty svých klientů, je potřeba uvést za jakých podmínek s těmito daty budete nakládat (GDPR). Všeobecné obchodní podmínky není povinné uvádět, ale slouží jako prostředek, který vám velmi zjednoduší uzavírání smluv. Dále můžete na své webové stránky umístit vzor odstoupení od kupní smlouvy.

Tak co? Není to tak těžké, ne? Máte na svém prodejním webu všechno potřebné?