Bojíte se vyrobit kurz?

Online kurz je digitální produkt používaný pro informovaní a vzdělávání. Cílem takového kurzu je předat užitečné informace svým klientům. Online kurz může být vaším hlavním produktem, nebo ho můžete použít jako marketingový nástroj pro získání nových klientů a upevnění své pozice experta na trhu. V takovém případě můžete kurz poskytnout zdarma a vydělat na přílivu zákazníků u vašeho standardního produktu. Proč tedy vyrobit online kurz?

  • Oslovíte více lidí za kratší čas

Řešíte se svými klienty některé otázky pořád dokola i když se podle vás jedná o docela jednoduchou záležitost? Gratuluji, našli jste téma svého kurzu. Vysvětlíte danou problematiku jednou a budete ji prodávat stále dokola.

  • Pomůžete lidem se v něčem zlepšit

Díky tomu, že se podělíte o nějakou svou dovednost obohatíte život svých klientů a ovlivníte jejich budoucnost.

  • Lépe poznáte své sledující

Už při samotné tvorbě budete muset hodně komunikovat se svými potenciálními klienty. Poté budete komunikovat již s lidmi, kteří si váš kurz pořídili a budete od nich získávat cennou zpětnou vazbu.

  • Peníze

Všechny předchozí důvody jsou samozřejmě úžasné. Ale naším cílem je, aby vaše podnikání bylo výdělečné a abyste časem z kurzu měli větší příjmy.

Nejčastější obavy

Samozřejmě vám teď v hlavě běží asi milion důvodů, proč to nejde. To je přirozená reakce, ale já se vás pokusím přesvědčit o opaku. Zde jsou nejčastější důvody, proč si lidé myslí, že nemůžou kurz vytvořit a jejich vyvrácení:

  • Nejsem expert

Nemusíte být nejlepší na světe. Popravdě, musíte být jen lepší, než váš klient. Pro naprostého začátečníka bude někdo, kdo skvěle ovládl základy expertem.

  • Lidé se to mohou naučit zdarma

Na internetu se opravdu dá najít spoustu informací zdarma. Bohužel ne všechny jsou kvalitní, což jako laik nemáte šanci hned zjistit. Některé informace mohou být věcně správně, ale jsou naprosto nevhodné pro náš trh. Najít kvalitní informace stojí klienta spoustu času a nervů. Vaše řešení je pro něj jednoduché. Proto vám za něj zaplatí.

  • Nevím, co učit

Nejjednodušší varianta je vytvořit to, po čem je u vašich klientů poptávka. Pokud zatím žádné klienty nemáte, musíte se zeptat sami sebe, jaké jsou vaše vášně, dovednosti a jak díky tomu získat peníze. Podrobněji jsme si již tento problém probrali v minulém článku.

  • Když to klienty naučím, tak o ně přijdu

Někteří vaši klienti se samozřejmě mohou rozhodnout, že si danou oblast můžou zařídit sami. Ale vás budou potřebovat na navazující služby. Popřípadě tomu nebudou chtít obětovat svůj čas a zase se k vám vrátí. Hlavní ale je, že přilákáte klienty, kteří o vaše služby májí zájem, ale nemohou si je dovolit.

  • Velká konkurence

Konkurence vůbec neberte jako problém. Naopak je to důkaz, že je zde poptávka. Když dva dělají totéž, není to totéž. Ve vašem kurzu bude kus vás. Váš způsob komunikace, humoru a pohled na danou problematiku.

  • Nemám čas

Je pravda, že výroba kurzu může být časově náročná. Ale i když teď budete muset obětovat více svého času, v budoucnu se vám to vrátí. V dalších článcích si ukážeme, jak celou výrobu naplánovat a nezdržovat se na zbytečnostech.

  • Chci, aby to bylo perfektní

Tady vám prozradím tajemství, vždy budete mít pocit, že by to mohlo být lepší. Perfektní, je ale subjektivní pocit. Pokud váš kurz může někomu pomoci zlepšit jeho život, je to pro něj perfektní. Prostě to udělejte jak nejlépe to za současných podmínek lze. Pak to můžete zlepšit, když budete mít pocit, že víte jak.

  • Nerozumím si s technologiemi

K výrobě online kurzu budou potřeba nejrůznější technologie, to je pravda. V následujících článcích si ale ukážeme nejrůznější cesty, jak to udělat. Určitě tam bude takový, který pro vás bude fungovat.

Který strach brání ve výrobě online kurzu vám?

Jana

Napsat komentář